top of page

Sunday Collum: Podsumowanie roku 2021, część 1 – Kryzys władzy i wiek narracji.

David B. Collum profesor chemii i biologii chemicznej Uniwersytetu Cornell co roku publikuje analizę najważniejszych wydarzeń mijającego roku skupiając się na tych z nich, które mają wpływ na wiele aspektów życia. Powiem szczerze dawno nie czytałem tak wnikliwej analizy gospodarki, finansów, giełdy i zagrożeń gospodarczych.

Z powodu dużej objętości tekstu podzieliłem go na trzy części.

Szczerze zapraszam do lektury.



ZeroHedge

Sunday Collum: Podsumowanie roku 2021, część 1 – Kryzys władzy i wiek narracji

David B. Collum, Betty R. Miller, profesor chemii i biologii chemicznej – Cornell University



Część 1.

Wstęp. Inwestowanie – złoto, energia i materiały. Złoto i srebro. Gospodarka


To, co zaczęło się kilkanaście lat temu jako podsumowanie wydarzeń roku na rynkach i finansach dla kilku przyjaciół, przekształciło się poza moją kontrolą w Year in Review (YIR) — próbę opisania ludzkiej głupoty i wydarzeń na świecie przez cały rok. Przechwytuje kluczowe momenty, zanim wpadną w mgłę mózgu. Proces pisania spójnej narracji pomaga mi lepiej zrozumieć WTF, który właśnie się wydarzył i przełomowe momenty, które przyciągają moją uwagę.

Tytuł „Kryzys Władz” to podwójne entendre. Z jednej strony dawno nie ma już zaufanych autorytetów, na których polegaliśmy, aby lepiej zrozumieć świat. Zastanów się: której organizacji o akronimie nadal ufasz? FBI? CIA? FEMA? DOJ? CBS? ABC? FOX? CNN? W pewnym momencie spokojnie zaoferowałbym CDC, FDA i NIH. Część tej trójki należy zrównać z ziemią. Media społecznościowe podały jedną akceptowalną odpowiedź: KFC. Drugim, bardziej niepokojącym znaczeniem jest to, że tlący się socjalizm skręcił w kierunku autorytaryzmu, sejsmicznej zmiany, która jest globalna i prawdopodobnie nie do powstrzymania.

2021: rok, w którym liberałowie rzucali jajkami w czarnych polityków, republikanie naciskali na zalegalizowanie trawki, konserwatyści ogłosili „moje ciało, mój wybór”, a libertarianie mruczeli: „po prostu zastrzel mnie teraz”.

Przeżywam przyszły szok – walkę o przystosowanie się do gwałtownie zmieniającego się świata. Tematy, które jeszcze niedawno wydawały się farsą, są teraz mniej zabawne. Niemądre wydarzenia w szkołach publicznych i kampusach uniwersyteckich, luźno definiowane jako poprawność polityczna, przekształciły się w wojny religijne.

Politycy szukający po omacku ​​swojej żywotności — 10% dla Wielkiego Faceta — zmienili się w całkowity MAC (Mutually Assured Corruption). Zakażenia społeczne są bardziej zjadliwe niż patogeny biologiczne. Próby powstrzymania ruchów są symbolem protoautorytaryzmu z przeszłości. Nie jestem w stanie nadążyć – w niektóre dni nie mogę nawet złapać oddechu. .

Straciłem przyjaciół i zyskałem nowych, wszystko dzięki Wielkiemu Podziałowi Partyzanckiemu. (Proszę wybaczyć wersaliki w całym tekście; teraz wszystko wydaje się wymagać właściwej nazwy i akronimu.) Moi koledzy rozwiali wątpliwości, czy jestem świrem, zauważając, że jestem przekorny we wszystkich tematach. Oczywiście nie słyszą o tych, co do których nie mam pretensji, ale ich twierdzenia nie są całkowicie błędne. Przyjaciele pozwalają mi być mną, ale jest w tym coś izolującego. Natomiast mam wielu przyjaciół w cyfrowym świecie, dla których Diagram pomysłów Venna pokrywa się w znacznie większym stopniu. Możesz mieć przyjaciół, nigdy nie widząc ich na żywo, ale ci cyfrowi kumple stają się dla mnie prawdziwymi kumplami.

Filozofia.

Porzuciłem przekonanie, że znam prawdę, ponieważ nieustannie wątpię w prawdziwość danych, z których wywodzi się moja narracja. W epoce narracji wszystko, co mogę zaoferować, to narracja Dave'a. Nie ma też tematu w Roku Pańskim 2021, w którym moja opinia jest bezstronna, ponieważ wszystkie opinie są teraz stronnicze . W związku z tym mogę wyjść na prawicowego zwolennika białej supremacji, który dorabia jako rosyjski agent, jednocześnie podając nostrum charakterystyczne dla antywojennego byłego hipisa.

Moja próba stworzenia zunifikowanej teorii wszystkiego jest bardzo podobna do budowania jumbo jeta w locie. W nauce, gdy twój model ma rację, zaczyna grać jak koniec gry w pasjansa lub układanki — karty i elementy naturalnie układają się na swoich miejscach. Jeśli nic nie ma sensu, bez względu na to, jak bardzo się starasz, być może nadszedł czas, aby zburzyć tę strukturę Rube Goldberga i zacząć od nowej perspektywy. Moją największą siłą i słabością jest zdolność do rozważania prawie każdego pomysłu – uprawiania teorii spiskowych i biegania po króliczych norach – dopóki nie trafię na paydirt lub hardpan. Zapraszam do nazywania mnie teoretykiem spiskowym; pomaga mi identyfikować kościogłowych o wąskich horyzontach. Zdumiewa mnie, dlaczego „spisek” jest tak pejoratywny. Mężczyźni i kobiety bogaci i władzy konspirują.


Alex Jones miał więcej racji niż CNN.

~ Dave Smith, komik i prawdopodobny kandydat na prezydenta

Światowi teoretycy spiskowi, wierzący w ukryte ręce Rotszyldów, masonów i iluminatów, my sceptycy jesteśmy wam winni przeprosiny. Miałeś rację. Gracze mogą być trochę inni, ale twoje podstawowe założenie jest poprawne: świat to zmanipulowana gra.

~ Matt Taibbi


Jestem otwarcie białym, prawowiernym, zamkniętym, ręcznie seksualnym mężczyzną o zuchwałych opiniach. Obiecuję jednak, że będę rzucał kolcami bez względu na rasę, wyznanie czy kolor skóry. Jeśli myślę, że jesteś dupkiem, powiem to. Kiedy jednak złość mnie pochłania, ustępuje miejsca niepokojowi, ponieważ ktoś mógł mnie wciągnąć w rolę w głównym planie jakiegoś wyższego autorytetu, mającym na celu zakłócenie amerykańskiego snu.

Pamiętasz dawne czasy, kiedy bogaci i potężni nikczemnie napadali na niczego niepodejrzewającą ludność? Jeśli został złapany, nastąpił skandal, potoczyły się głowy i ruszyliśmy dalej, pozostawiając plebs z poczuciem, że sprawiedliwość została wymierzona. Ponieważ rząd był niewielki w stosunku do PKB, korupcja systemowa stanowiła kilka procent systemu. Teraz rośnie jak guz i jest pozbawiony konsekwencji dla możnych. W Age of Narratives łapiemy talerze propagandy obsługiwanej przez potężne imperia medialne. Ten chleb i cyrki są darmowe, ale pozostawiają marynowanych w ignorancji.

To pułapka Mickey: ser nie jest darmowy!


Zachodnie media są teraz ramieniem państwa, nie lepsze niż „Prawda”. Nieudany model biznesowy doprowadził media do najstarszego zawodu. Na ile narracji się zakochaliśmy? Myślę, że jesteście sobie winni powtórkę taśmy sprzed lat i pytanie, czy nie daliście się nabrać. Najnowsza publikacja Malcolma Gladwella sugeruje, że jesteśmy przekonani, że możemy im zaufać. Jako zwierzęta społeczne nie możemy funkcjonować, jeśli tego nie robimy. Trudno jest to odeprzeć, ale musimy odeprzeć. Im bardziej upolityczniony temat – zmiany klimatyczne, pandemie, szczepionki, wybory, bankowość centralna, wojny zagraniczne – tym większa jest pilna potrzeba odparcia. Przytaczam jeden z kilku cytatów Gore'a Vidala, przywódcy myśli głęboko lewicowego, którego zacząłem postrzegać jako George'a Carlina intelektualistów:


Nasi władcy przez ponad pół wieku upewnili się, że nigdy nie powiedzą nam prawdy o tym, co nasz rząd zrobił innym ludziom, nie mówiąc już o naszych.

~ Gore Vidal


Źródła i media społecznościowe. Jestem długodystansowcem Twittera, który ma 70 000 obserwujących, ale jeszcze nie wymyśliłem, jak zarabiać na mikrosławie na tyle, by kupić mokkę Frappuccino. Uważam jednak, że jest to przydatna płyta rezonansowa. Jeden tweeter — prawdopodobnie bot Twittera — uchwycił istotę:

Mój długi czas na Twitterze był czasami przerywany przez przekroczenie limitu czasu na Twitterze. Wynoszą one od 12 godzin na przemyślenie mojego błędu za umieszczenie niewłaściwego linku do Bichute lub The Lancet , do pełnego tygodnia za nazwanie Tony'ego Fauci „zdzirowata dziwka”. Stały zakaz byłby (będzie) bolesny, ponieważ mam tam starych i nowych przyjaciół którzy wzbogacają moje życie swoją mądrością.


Tematy nietknięte. Jak zwykle jestem na dupie w gruzach na podłodze krojowni, pisząc tę ​​bestię. Niektóre tematy okazały się po prostu niegodne; inni nie były jeszcze gotowe. Jedną z największych zalet blogowania jest to, że blogi są niezależne; napisz je, kiedy chcesz. W przeciwieństwie do tego, narracja raz w roku wymaga jakiegoś tematu lub spoiwa i szczerze mówiąc, nie da się napisać Bogactwa narodów w listopadzie.


Są dekady, w których nic się nie dzieje, i są tygodnie, w których dzieją się dekady.

~ Włodzimierz Lenin


Pod koniec 2020 roku było jasne, że przeoczyłem Chiny jako globalnego prowokatora. To dziura Orwella w powietrzu — rozmazany schlieren w dżungli, gdy Predator przybywa, by wyrwać Arniemu narządy. Chińczycy zinfiltrowali wszystkie aspekty geopolitycznego i gospodarczego systemu Zachodu. Słyszałem z drugiej ręki, że najwyżsi dowódcy wojskowi sądzą, że już jesteśmy w stanie wojny, ale jeszcze nie zdaję sobie z tego sprawy.

Zdałem sobie sprawę z polityki kampusowej, anulowania kultury i wszystkich spraw politycznie poprawnych. Wiem, jak wiele radości sprawiło wielu z was, gdy dowiedziało się, jak bardzo zmarnowało się wysyłanie dzieci na studia, ale to był rok wolny. Anulowanie kultury może zanikać, ponieważ, mówiąc wprost, nikt nie lubi kupy głupich torebek. Krytyczna teoria rasy (CRT) z jej głęboko marksistowskimi podstawami i intencjami to zły pomysł, którego czas nadszedł. W szkole prawniczej istnieją elementy naukowe. Gdy przedostaje się do strefy K-12, staje się parującym ładunkiem gówna. Jeśli masz dzieci, powinieneś chodzić na zebrania rady szkolnej i zostać aresztowanym za mówienie lub, jak to się teraz nazywa, bycie terrorystą domowym.


Podszywa się pod obiektywną naukę, ale została napisana jako – w porządku, użyję tego słowa – jako propaganda.

~ Steven Koonin (@SteveKoonin), były fizyk Cal Tech, doradca naukowy Obamy i autor Unsettled?


YIR 2019 zajął się zmianą klimatu. Myślałem, że mogę go powiększyć w tym roku, ale po prostu zostawię to, zaznaczając kilka znaków wysokiego poziomu. Steve Koonin, były fizyk Cal Tech, ekspert w dziedzinie modelowania złożonych systemów i główny doradca naukowy Obamy napisał książkę Settled? . Podobnie jak wielu innych „negujących klimat”, jego wiarygodność jest bez zarzutu. Steve przewodniczył komitetowi 12 elitarnych naukowców Amerykańskiego Towarzystwa Fizycznego, który badał stan nauk o klimacie. Po złożeniu gołosłownych słów na temat wkładu ludzkości, Steve wypatroszył modele i absurdy składające się na Narrację o zmianie klimatu. To oczywiście spowodowało sejsmiczną zmianę w poglądzie społeczności naukowej na nasze globalne inicjatywy klimatyczne. Żartuję. Nikogo nie obchodziło, ponieważ wydano już na to biliony dolarów, a około 150 bilionów więcej zostanie rozdanych każdemu, kto chce udawać, że wierzy w Pismo Święte. Odbyłem też długą rozmowę z psychologiem i ekspertem od mediów ze Stanford University który zszedł do tej króliczej nory i stał się denarem. Nic nie stanie na przeszkodzie temu molochowi wartemu 150 bilionów dolarów. Witaj Greto! Nawiasem mówiąc, wydaje się, że Planet of the Humans Michaela Moore'a wkradł się z powrotem na YouTube po tym, jak został zbanowany za prawdziwość. To dobry dokument. nr 2


Pomimo licznych podcastów z Holy Rolling Bitcoin Hodlers z ich Pismami pod pachą, próbującymi sprzedać mi gwarancje walutowe, pozostaję na uboczu (pejoratywnie mówiąc, bez monety). Nie mogę dodać wiele do tej gorącej debaty, poza pogratulowaniem im osiągnięcia bogactwa na prawie Metcalfa. Podejrzewam, że następnym testem będzie niewypłacalność Tethera lub staromodny, dobry kryzys kredytowy, poprzedzający ostateczną Bitwę Bękartów, w której Hodlerowie kontra Państwo, które nie chcą stracić kontroli nad podażą pieniądza. Wszystko to zakłada, że ​​kryptowaluty to nie tylko fanaberia. Życzę dobrze Wam laserowookim szaleńcom.


W YIR 2020 pisałem obszernie, dlaczego Chauvin byłby trudnym przekonaniem. ref 3 Co najmniej dwoje z nas uznało to za godne. Proces przebiegł bez przeszkód. Niewielkie deklaracje mediów, dlaczego wściekłe tłumy na ulicy utrudnią ławie przysięgłych zachowanie bezstronności podczas obsesji na punkcie tego, dlaczego powinien zostać skazany bez względu na wszystko. Jury wykonało swoją pracę. Częścią, która została pominięta, było unieważnienie świadka . Muszę przyznać, że nie oglądałem zbyt wiele, ale nikt — jak żadna osoba w sądzie — nie chciał złożyć zeznań, które uniewinniły Chauvina. Można było usłyszeć, jak świadkowie starannie dobierają słowa. Nie jestem nawet pewien, czy drużyna obrony chciała wygrać. No cóż, nie gwarantowałbym polisy ubezpieczeniowej Dereka na życie.

2021 był świadkiem, jak władze i ich podwładni medialni zakneblowali tych, którzy rzucili wyzwanie Narracji. Pomysły należy skonfrontować, przedyskutować, a następnie zająć się nimi, a nie tylko zakopać. Nie można ich „obalić”, ponieważ oznacza to, że na początku były głupie. Płytkie wyjaśnienia złożonych pomysłów – susza jest spowodowana brakiem deszczu, inflacja jest spowodowana zbyt dużą ilością pieniędzy, a nasza odpowiedź na Covid-19 dotyczy kontroli społecznej – brakuje niuansów. Szokująco, rok 2021 okazał się bardziej przygnębiający i niepokojący niż rok 2020, ale wciąż mogę czerpać wielką radość z małych rzeczy w życiu, takich jak wyobrażanie sobie odcinania jajek The Most Trusted Fraud in America zardzewiałym nożem do masła. Przypomina mi się młoda dziewczyna z Poltergeist z nieziemskim gównem wylewającym się z każdego okna jej domu, krzyczy „WTF się dzieje?” Oto kilka pomysłów, które mogą sprawić, że zastanowisz się nad tym samym..


Inwestowanie – złoto, energia i materiały

To szaleństwo… kupuj towary, kupuj krypto, kupuj złoto.

~ Paul Tudor Jones


Jestem traderem o niskiej częstotliwości, który od lat nie ma znaczących zmian w swoim portfolio. Obozowałem w latach 80. na obligacjach i imprezowałem, jakby to był rok 1999 w latach 90., mocno na akcjach z mnóstwem akcji z branży technologicznej. To była moja najlepsza dekada na absolutne zwroty. Nagłe i agresywne przejście na gotówkę, złoto, srebro, a nawet niewielką krótką pozycję netto w akcjach w połowie 1999 r., nastąpiło wkrótce po zepchnięciu na akcje spółek energetycznych i tytoniowych w 2001 r. Pierwsza dekada XXI wieku była w stosunku do world , moją najlepszą dekadą, z kapitalizacją 13% rocznie od 01.01.2000 do 31.12.09. Od 01.01.2010 do chwili obecnej 4% roczny zwrot był przyćmiony przez wściekłość generycznych rynków akcji. Zupełnie nie przewidziałem, że Fed będzie uprawiał seks ze zwierzętami na podwórku, a zwierzęta to pokochają, a złoto znienawidzi.


Rozumiem, dlaczego się pomyliłem i jestem gotów żyć z tym błędem.

~ Mohamed El-Erian


Chociaż moje zwroty zintegrowane w ciągu ostatnich dwóch dekad przebiły S&P o 1-2% marży w ujęciu rocznym, od dawna nie wydawało się to wygraną. Wiarygodny 11% zwrot w 2020 r. (około 3 roczne pensje) został „skonsolidowany”, jak lubią mawiać przegrani, z całkowitym zwrotem w wysokości 1% w 2021 r. Byłoby to dla mnie w porządku, gdyby nie ta niezręczna inflacja, która zamienia go w dużą stratę. Nadal mam 30 proc. cennych metali, trochę akcji i ponad 50 proc. gotówki, czekając na deszczowy dzień podczas największej odnotowanej suszy.

Przejdę na emeryturę w komforcie pod warunkiem, że nie będę pieprzył żadnych psiaków, ale inflacja sprawia, że ​​psiaki wyglądają płochliwie. Właśnie o tym czasie w zeszłym roku, pisząc YIR 2020, zacząłem dostrzegać szanse w starej gospodarce (energia i materiały). Zastąpienie Exxona przez Salesforce.com było ostatecznym sygnałem (sygnałem kupna) dla Exxona. To, że Exxon został zmuszony do umieszczenia dwóch aktywistów (woki) na swoim pokładzie, może być sygnałem do sprzedaży nr 1, ale prawdopodobnie nie. Wycie Jessego Feldera, że ​​akcje spółek energetycznych spadły z 16% kapitalizacji rynkowej indeksu S&P 500 do 2% w mniej niż dekadę, było kolejnym sygnałem od dołu (Wykres 1). ref 2 Analizy wielu, w tym David MacKay, ref 3a , b , c którego praca została wysoce zarekomendowana przez analityka bezpieczeństwa energetycznego Iddo Wernick, ref 4 przekonała mnie, że alternatywne „zielone” energie nie mogą zastąpić paliw kopalnych w przewidywalnej przyszłości (być może nigdy). Obawiając się świeckiej bessy o epickich rozmiarach, pozostaję jednak nieśmiały. Jesse ostrzegł mnie, żebym moje makrofobie nie przeszkadzały w realizacji dobrego pomysłu. To, że świat się skończy, nie oznacza, że ​​musisz być kompletną cipką: mężczyzna do góry! (parafraza)


Akcje energii w szczególności od dłuższego czasu nie były tak tanie, jak są dzisiaj w porównaniu z resztą rynku.

~ Jesse Felder (@jessefelder), Raport Feldera nr 6


Rysunek 1. Relatywna cena towarów i S&P 500.


Poza miernikami wyceny są szczegóły, które pokierowały moją subtelną zmianą w inwestowaniu. Na przykład, chociaż byłem właścicielem funduszu FSAGX od początku XXI wieku do połowy lat dwudziestych, nie ufałem kopalniom złota: wydawało się, że nigdy nie zarabiają pieniędzy, bez względu na to, jak drogie jest złoto. Zarządy odbiły się od poprzedniej hossy (wykres 2). Przez następne pół dekady nie byłem zainteresowany i nie byłem narażony. Do głuchych uszu docierały piski górników oferujących opcjonalność na złocie. Jednak kiedy ja spałem, firmy poprawiły swoje bilanse i zaostrzyły zarządzanie. Wywiad Freda Hickey wywiad przekonał mnie oni dobrze zarabiają na wzrost ceny złota (wykres 3) i nadal są znienawidzone lub, jak mówią, zaniżone (wykresy 4 i 5). Być może problemem jest geopolityczne ryzyko Brazylii. Dwóch wydobywców platyny (SBSW i IMPUY) również wydawało się dobrymi grami, wykorzystując te same wskaźniki mięsa i ziemniaków, jednocześnie sprzedając towar, który został prawie całkowicie zapomniany. Stały się tańsze, podobnie jak platyna, ale jestem optymistą i mam przynajmniej jednego mądrego przyjaciela, który zapewnia bardzo potrzebne potwierdzenie.


Rysunek 2. Philadelphia Gold and Silver Index (XAU) w latach 1999-2021.



Rysunek 3. Górnicy złota zarabiają teraz.



Rysunek 4. Kapitalizacja rynkowa górników złota względem S&P 500.



Rysunek 5. Wyceny przedsiębiorstw energetycznych i metalowych. Jest to współczynnik czterokrotny w stosunku do średniej z wielu dekad.



Rysunek 6. Względne wyniki S&P w porównaniu z surowcami.


Uwierzę, że ropa jest martwa, gdy armia amerykańska opuści Bliski Wschód.

~ Luke Gromen (@LukeGromen), założyciel Forest for the Trees


Trudno jest zrozumieć konsekwencje wielu krótkoterminowych zakłóceń paliw kopalnych. Niektórzy z własnej winy, na przykład ustawowe ograniczenia produkcji paliw kopalnych, a ustawodawcy nie mają pojęcia, jak je zastąpić (coś w rodzaju wyciągnięcia wojska z Kabulu). ciemno, a Tesle się nie ładują. Ich rachunki za energię i tak będą nieopłacalne.

Na całym świecie dzieje się kilka dziwnych rzeczy, które warto obejrzeć:


· Wielka Brytania wyłącza ładowarki pojazdów elektrycznych z powodu konfliktów z siecią. ref 7 Zaopatrzenie w energię elektryczną ma sięgnąć 4% popytu. ref 8 Nagłówki mówią, że wszystkie stacje benzynowe są na wyczerpaniu – do 90% wyprzedane w kilku dużych miastach. ref 9 Brak kierowców ciężarówek do dostarczenia paliwa może być chwilowy, ale niekoniecznie krótkotrwały.

· Indyjskie elektrownie węglowe, które zwykle posiadają rezerwy na 15 do 30 dni, są ograniczone do dwudniowych dostaw. nr 10

· Arabia Saudyjska dąży do 30% pojazdów elektrycznych do 2030 r.: „Chcemy mieć pewność, że zmniejszamy nasz ślad węglowy i jest to najlepszy sposób, aby to zrobić”. ref 11 Wiemy, jak będą generować prąd.




· Zapasy węgla w USA są najniższe od 24 lat, podczas gdy zużycie ma wzrosnąć o 19%, a produkcja wzrośnie o 10%. nr 12

· W co najmniej jednej z niemieckich elektrowni węglowych skończył się już węgiel. nr 13

· Węgiel jest używany do produkcji paneli słonecznych. Czy panele słoneczne wytwarzają wystarczającą ilość energii, aby wyprodukować więcej paneli słonecznych? nr 14

Dziś Kanada dąży do ograniczenia emisji w sektorze ropy naftowej i gazu oraz zapewnienia ich spadku w tempie i na skalę niezbędną do osiągnięcia zera netto do 2050 roku.

~Justin Trudeau, premier Kanady

· Chiny już zamykają zakłady wydobywcze węgla i doświadczają ciągłych przerw w dostawach, które mają wpływ na prowincje reprezentujące >60% ich PKB. nr 15

· Największy na świecie producent węgla, Cameco, wzrósł o 70% w 2021 r. dzięki 150% wzrostowi ceny węgla, który może nie wytrzymać. Moja mała i przestarzała pozycja w Cameco może dopiero się zaczynać.

· Holendrzy zamierzają pociągnąć Royal Dutch Shell do odpowiedzialności prawnej za powodowanie zmian klimatycznych, wymagając od nich zmniejszenia śladu węglowego o 45% w ciągu ośmiu lat. ref 16 Drobny druk prowadzi do prostej matematyki: mają produkować o 45% mniej oleju. Przygłupi aktywiści są zachwyceni, kiedy się pieprzą.


Problemem dla ropy nie jest popyt. Sytuacja podaży jest dość niepokojąca. Przeszliśmy od 15 lat rezerw do 10 lat. Widzieliśmy, jak wydatki inwestycyjne wzrosły z 400 miliardów dolarów rocznie do zaledwie 100 miliardów rocznie.

~ Jeremy Weir, prezes jednego z największych na świecie niezależnych podmiotów zajmujących się handlem ropą


· W USA toczą się dyskusje na temat rolloutów. Ernie Thrasher, dyrektor generalny Xcoal Energy & Resources LLC., mówi, że przedsiębiorstwa użyteczności publicznej „po prostu będą musiały wprowadzić przerwy w dostawie prądu tej zimy”. Nie wiedzą, skąd pochodzi paliwo, aby zaspokoić popyt, co sugeruje, że węgiel powróci do łask, gdy ceny gazu ziemnego wzrosną. ref 17 Tymczasem dostawy węgla są rekordowo niskie z powodu ustaw zakazujących węgla. „To będzie dla nas trudna zima w Stanach Zjednoczonych”. Kupiłem więcej drewna opałowego po 2,5-krotności ceny sprzed dwóch lat.

· Gubernator Nuisance w Kalifornii podpisał ustawę zakazującą wszystkich pojazdów terenowych napędzanych gazem do 2024 r. lub kiedy jest to „wykonalne”. ref 18 Mam nadzieję, że nie obejmuje oleju napędowego dla dobra rolników.

· Kalifornia zakazała również mieszkańcom komputerów z wyższej półki. ref 19 Nawet w Dolinie Krzemowej? Wy, wyborcy z CA mogliście rozwiązać ten problem, ale zostawiliście niedogodności w urzędzie.

· Zachodnie Stany Zjednoczone cierpią z powodu tak zwanej katastrofalnej suszy. Klimatolodzy ze znajomością historii zauważyli, że jest to regresja do średniej pogody ostatniego tysiąclecia. ref 20 Nieważne: Woda w Lakes Powell and Mead jest tak niska, że ​​zmusi turbiny do wyłączenia już w 2023, ref 21 prowadzi do katastrofalnej utraty energii elektrycznej na Zachodzie. Co robią katastrofiści globalnego ocieplenia, aby powstrzymać pobór i uratować Lakes Mead i Powell? Kupowanie samochodów elektrycznych.




· Liban pogrążył się w ciemności, a sieć elektryczna została całkowicie wyłączona po tym, jak w dwóch głównych elektrowniach tego małego śródziemnomorskiego kraju skończyło się paliwo… na Bliskim Wschodzie. nr 22

· Wypadki w dostawach energii wydają się w tym roku dziwnie powszechne, w tym wybuchy na irańskich polach naftowych, pożary rafinerii i wybuchy tankowców w Dubaju.

Dziewięć poważnych problemów z wydobyciem ropy pojawiło się w ciągu 8 dni w 2021 roku. ref 23 WTF się dzieje?


Skończymy z prawdziwym brakiem energii. A kiedy masz niedobór; po prostu będzie kosztować więcej i prawdopodobnie będzie kosztować dużo więcej. A kiedy tak się stanie, zyskasz bardzo nieszczęśliwych ludzi na całym świecie, w szczególności na rynkach wschodzących.

~ Steve Schwarzman, założyciel Blackstone


Moje kroki dziecka wobec górników uranu są z wiarą, że to założenie długoterminowe, że przyszłością musi być energia jądrowa. Wydaje się, że istniejące zakłady energetyczne stosują model „dokładnie na czas”, zmniejszając zapasy uranu. ref 24 Poziom Uranu jest o 80% niższy od swojego rekordowego poziomu. Nowy i dobrze skapitalizowany Sprott Physical Uranium Trust (URA) może się tak szybko zmienić, wysysając podaż; podobno przejmują w posiadanie, chociaż nie byłbym zszokowany, gdyby opłaty za przechowywanie wróciły. Nie możesz tego po prostu włożyć do skrytki depozytowej.

Gdy tylko zacząłem wchodzić na palcach do górników uranu, zauważyłem, że inni ślinią się. Uran jest określany jako „najbardziej asymetryczny handel w nadchodzących latach”. ref 25 Niektórzy twierdzą, że może wystąpić ucisk uranu, biorąc pod uwagę, że konsumenci są całkowicie niewrażliwi na ceny; oni muszą kupić Yellowcake. Chiny kontynuują budowę wielu nowych elektrowni i planują budowę 150. ref 26 Macron ogłosił, że Francja zacznie ponownie budować, ref 27, a Finlandia kończy piątą elektrownię. ref 28 Japonia wydaje się ocieplać do bomb atomowych ref 29 lata po katastrofie w Fukushimie górnicy uranu wyrzucili ekspresową windą do podziemi. Przy niewielkich fanfarach Departament Energii USA planuje zbudować dwa prototypowe reaktory w ciągu siedmiu lat. ref 30 Uwaga: Mam 66 lat. Mam odcinać kupon od obligacji.


Nigdy nie przegrałem gry. Właśnie skończył mi się czas.

~ Michael Jordan


Mój zakład na paliwa jądrowe i kopalne jest po części kontrariańską grą o wysokiej wartości i niskim sentymencie. Niskie wyceny i wysokie dywidendy są tracone przez darowizny Harvardu, aby pokazać, że są cnotliwe. ref 31 Nie jestem pewien, jak działają te fundusze ESG, ale ostatecznie zadeklarują zieleń uranową, ponieważ już dawno zabrakło im dobrych pomysłów. Może nawet czysty węgiel dostanie ofertę ESG.


Do pewnego stopnia konieczne jest ponowne uruchomienie elektrowni jądrowych, które zostały potwierdzone jako bezpieczne, ponieważ dążymy do neutralności węglowej.

~ Taro Kano, japoński minister ds. reform regulacyjnych


Greta może krzyczeć, ile chce, ale XVII-wieczna technologia (wiatraki) i nowe technologie słoneczne po prostu nie mogą wykluczyć paliw kopalnych z rynku. Okres. Producenci samochodów mogą w pełni korzystać z pojazdów elektrycznych, jeśli chcą, ale nie zmniejszy to popytu na paliwa kopalne. Paliwa kopalne jako przejście do energii kinetyczna wydaje się bardziej bezpośrednie niż paliwa kopalne poprzes energie elektryczną do energii kinetycznej. Przedstawiony poniżej generator o mocy 350 kW zużywa 36 galonów oleju napędowego do ładowania samochodu na 200-milową podróż — 5,6 mil na galon . ref 32 Źródło może być luźne z niektórymi liczbami, ale sprawdziłem: taki generator rzeczywiście zużywa tyle oleju napędowego na godzinę. Analiza Jefferies dotyczyła pojazdów elektrycznych w optymalnych warunkach i wykazała, że ​​nie stają się zielone, dopóki nie pokonają 124 000 mil. nr 33




Z głębi mojego konspiracyjnego umysłu wyłoniła się teoria o tych współczesnych ograniczeniach dostaw. Nie. Nazwijmy to narracją. Gdybym był Zwierzchnikiem i musiałby sprzedać niechętnemu światu energię jądrową, zamiast cierpliwie czekać na notatkę plebsu, zaprojektowałbym kryzys paliw kopalnych – katastrofalny – by zapoczątkować nową erę nuklearną. Wyobrażam sobie, że wszyscy krzyczą: „Potrzebujemy energii jądrowej, aby nas uratować!” To zadziałało w przypadku szczepionek. Zapamiętaj moje słowa – to nadchodzi.


Ludzie zawsze pytają mnie, gdzie są dobre perspektywy, ale to złe pytanie. Właściwe pytanie brzmi: „Gdzie są najbardziej nieszczęśliwe perspektywy?”

~ John Templeton


Złoto i srebro

Europa cierpiała na niedobór złota i srebra przez prawie sto lat; kopalnie i mennice zostały zamknięte na całym kontynencie, wywołując coś, co historycy ekonomii nazywają „Wielkim Głodem Kruszcowym” w połowie XV wieku. Podaż pieniądza, czyli złota i srebra, była w zasadzie w stagnacji. Technicznie podaż pieniądza w Europie spadała, ponieważ większość europejskich królestw miała deficyt handlowy z Azją i Bliskim Wschodem.

~ Wikipedia na temat Wielkiego Głodu w złocie


Ostatnią linią Wiki jest strzał w pieniądze: mieli problem z bilansem handlowym, a nie problem z pieniędzmi. Prezesi Fed są zbyt zajęci skakaniem z krzesła na krzesło, aby uniknąć lawy na podłodze i zdobyć te rzeczy. Inflacja, do której dąży Fed, w końcu dotarła na ląd i zostanie omówiona poniżej. Ale najpierw zignorujmy cenę złota i wszystkie te momenty związane z Tanyą Harding i popatrzmy na trzewia tegorocznego rynku złota. Wskaźnik zainteresowania serwisem informacyjnym Hulberta sugeruje, że nie ma żadnego, z wyjątkiem być może Ronalda Stoeferle'a, Marka Vale'a i innych Eurowizzeów z Incrementum, którzy wykonują świetną robotę analizując rynek złota. nr 1


Ekonomiści Białego Domu zakładają ujemne realne stopy procentowe do końca 10-letniego okna budżetowego w 2031 roku.

~ Redakcja Wall Street Journal

Jeśli tak jest, to nikt z nas nie posiada wystarczającej ilości złota.

~ Jesse Felder (@jessefelder), Raport Feldera


Akumulacja Banku Centralnego.

Tyrani w bankach centralnych netto nabywców od ładnych kilku lat (Wykres 1). Chiny dziesięciokrotnie zwiększyły alokację dopuszczalną dla banków krajowych . ref 2a , b Rezerwy złota Rosji przekroczyły rezerwy w dolarach po raz pierwszy w historii, ref 3 i autoryzowała swój Narodowy Fundusz Bogactwa (NWF) do kupowania złota. ref 4 Węgry potroiły swój suwerenny zapas do 94,5 tony, ref 5, w 2018 roku miały tylko trzy. .) ref 6 W zabawnym momencie WTF nowojorski Fed odkrył 1731 sztabek afgańskiego złota, które od 1939 r. były upchane w jakimś ciemnym zakątku. ref 7 Sztabki są „trochę nieregularne i nie spełniają specyfikacji” z „pęknięciami, szczelinami i dziurami ”, więc hojnie zaoferowali, że będą się ich trzymać, dopóki nie zostaną oczyszczone dla talibów lub dopóki piekło nie zamarznie. Może nadejść czas, kiedy akumulacja złota migrującego do Azji stanie się zagęszczaczem fabuły na poziomie czarnego łabędzia — Wielkim Głodem w kruszcu 2.0.



Rysunek 1. Akumulacja złota banku centralnego.


Jeśli złoto ma ruszyć na Wschód, ktoś musi je sprzedać. Macron ogłosił sprzedaż kruszcu, aby pomóc sfinansować pomoc dla Afryki. ref. 8 Takie myślenie tak dobrze się sprawdziło dla Banku Anglii, a przy okazji, czy on uważa, że ​​jesteśmy aż tak głupi, żeby kupić narrację o pomocy dla Afryki? Czy ci faceci kiedykolwiek przestają kłamać?


Na rynku OTC umarła prawda i przejrzystość, a intrygi, opcje front-running i ustalanie cen (forwardy, swapy i kredyty) trafiły na księżyc.

~ Mateusz Piepenburg


Chaos na COMEX. Giełda Towarowa (COMEX) to papierowy rynek złota, na którym małpy udają się na młotek. Zapomnij o tłumieniu cen. Chodzi o to, by zostać najedzonym przy ognisku i oskórować żywcem swoich jeńców. Zdarzają się jednak chwile, kiedy w powietrzu pojawia się poczucie ratunku, na przykład gdy trzydniowy wzrost cen o 55 USD spotkał się ze ścianą 45 858 nowo wybitych kontraktów COMEX na złoto o wartości miliardów w bogatych w kieszonkę rano, wszystko po to, by podaż i popyt spotkały się po znacznie niższej cenie.nr 9 Ktoś nazwał to sprzedażą drogocennych klejnotów na eBayu o 3:00 nad ranem. Na rynkach akcji powszechna praktyka „nagiego skrócenia” jest co najmniej w sposób abstrakcyjny nielegalna. Bez pomocy sprzedawców z dnia na dzień mogłoby powstać wiele kredowych konturów. Długoletni proces sądowy przeciwko Bank of America i Morgan Stanley za manipulowanie rynkiem kontraktów terminowych na metale został oddalony. Jestem zszokowany.

Kiedy regulacje bankowe Bazylei III wkroczyły w czyn, by stać się policjantem na rynku złota, panował powiew ekscytacji . ref 10 Chociaż nie jest to powszechnie przyjęte przekonanie, niektórzy spekulowali, że zmiany w przepisach wyprowadzą z rynku London Bullion Metals Association (LBMA) poprzez postawienie stopy na gardle rynku papieru. ref 11 Rynek papieru odpowiada 8500-tonowemu amerykańskiemu skarbowi złota, ale oczywiście bez złota. ref. 12 Bank Rozrachunków Międzynarodowych (BIS) wprowadził „Wymaganie stabilnego finansowania netto”, które zapobiegałoby tworzeniu fikcyjnego złota, srebra i wielu innych towarów poprzez wpisy do księgi i obwinianie Amerykanów za ryzyko kolejnego upadku podobnego do Lehman Brothers .nr 13 Nowe przepisy zakładają, że złoto musi być w pełni alokowane (a nie fałszywe), aby można je było sklasyfikować jako aktywa o zerowym ryzyku. Został zaprojektowany, aby „powstrzymać dealerów i banki przed prostym stwierdzeniem, że mają złoto lub posiadanie więcej niż jednego właściciela dla złota, które mają”, poprzez zmuszenie banków do utrzymywania rezerw na swoje papierowe złoto. ref. 14 Koniec z tym niezabezpieczonym gównem wierzycieli i ponownym hipotekcją, chłopaki. Grupy takie jak London Precious Metals Clearing Limited utworzone przez LBMA w celu rozliczania i rozliczania transakcji są nadęte niealokowanym fałszywym metalem. ref 15 Czy doprowadzi to do załamania się londyńskiego rynku instrumentów pochodnych i okrzyków dobrego pozbywania się? Zgodnie z ogólną zasadą, że nic nie przeszkadza zdecydowanym finansistom, było to mało prawdopodobne, a cena złota wydawała się zgadzać. Niestety, Brytyjczycy wycofali się z zasad Bazylei III,ref 16, który, jak sobie wyobrażam, osłabia presję na LBMA. Czego oczekiwałeś?


Wielkie srebrne ściskanie. Niektórzy uważają, że upadek rynku kontraktów terminowych na srebro jest nieunikniony, gdy ujawniono niewypłacalność srebrnego magazynu COMEX. Sugeruje się również, że Perth Mint w Australii jest zarówno rezerwą cząstkową, jak i niewypłacalną. ref 17 To było ekscytujące, gdy tłum WallStreetBets Reddit – grupa szaleńców detalicznych określanych jako rozproszony fundusz hedgingowy – poczuł zapach i zdecydował, że wyciśnie srebrne spodenki w duchu akcji memów (patrz Broken Markets). W tym przypadku ściśnięcie nastąpi poprzez przejęcie fizycznego metalu z wysoce lewarowanego srebra z rezerwą cząstkową na giełdzie COMEX. Squeeze miał rozpocząć się w styczniu, a więc znacznie wcześniej. Doniesienia o niedoborach monet w mennicach pomimo zwiększonej produkcji sugerowały zwiększone zapotrzebowanie na fizyczny metal. ref 18 The New York Times nazwał to globalnym niedoborem srebra, ref 19, ale podejrzewam, że był to tylko niedobór srebrnych rund używanych do produkcji jednouncjowych suwerenów. Ogromne (20%+) składki pojawiły się w Apmex i większość witryn detalicznych, takich jak eBay. Sprott Physical Silver Trust (PSLV) odnotował w tym roku duże napływy (Rysunek 2). W przeciwieństwie do iShares Silver Trust (SLV), który wydaje się posiadać ułamkową rezerwę srebra, PSLV usuwa srebro z rynku poprzez przejęcie go w posiadanie. ref 20 Niektórzy twierdzą, że srebro PSLV nigdy nie wejdzie ponownie na rynek. Wieczność to bardzo, bardzo długo.



Rysunek 2. Gospodarstwa PSLV a gospodarstwa COMEX


Oczywiście doszło do odepchnięcia. Pierwszego dnia wyciskania CME Group stłumiła spekulacje, podnosząc marże na kontraktach terminowych na srebro o 18%, oświadczając, że decyzja została podjęta na podstawie „normalnego przeglądu zmienności rynku w celu zapewnienia odpowiedniego pokrycia zabezpieczenia”. ref 21 Silver natychmiast zarobił 2% z wciąż wygórowanej ceny 29 USD. Tajemnicze przerwy w działaniu Reddita miały miejsce w niedzielną noc poprzedzającą atak. ref 22 Od razu pojawiła się podejrzanie intensywna sprzedaż, ref 23, ale to mógł być moment „kup plotkę, sprzedaj wiadomości”. Błąd grubego palca popełniony przez LBMA przeliczył całkowity tonaż przechowywanego srebra o 100 milionów uncji, co oznacza wzrost zapasów, który był pięciokrotny w stosunku do poprzedniego rekordu miesiąc do miesiąca.ref 24 Mieliście jedną pracę chłopaki – nie, nie licząc dobrze uncji – chroniąc duże pieniądze. Piątka! Kilka tygodni później cicho ogłosili: „Spieprzyliśmy. Przepraszam za to. Zresztą wszyscy powinniście znać powiedzenie, że „w srebrze nie ma 'f'”. ref. 25

W prospekcie SLV stwierdza się: „Żadne akcje nie są emitowane, dopóki Powiernik nie poinformuje Powiernika, że ​​przydzielił na konto Trustu odpowiednią ilość srebra”. No i tak wystawili sporo, a także zmienili prospekt: ref 26

Popyt na srebro może tymczasowo przekroczyć dostępną podaż akceptowalną do dostarczenia do Trustu, co może niekorzystnie wpłynąć na inwestycję w Akcje… Uprawnieni Uczestnicy mogą nie być w stanie łatwo nabyć wystarczających ilości srebra niezbędnych do stworzenia Koszyka… W w takich okolicznościach Trust może zawiesić lub ograniczyć emisję Koszyków. Takie zdarzenie może prowadzić do dalszej zmienności ceny Akcji i odchyleń, które mogą być znaczące, w cenie rynkowej Akcji w stosunku do NAV.

SLV wyszło również z innymi ostrzeżeniami w trosce o bezbronne fundusze hedgingowe: ref 27

Na dzień niniejszego prospektu kampania internetowa mająca na celu zaszkodzenie funduszom hedgingowym i dużym bankom zachęca inwestorów detalicznych do zakupu srebra i akcji Silver ETP w celu celowego podnoszenia cen. Ta aktywność może skutkować przejściowo wysokimi cenami srebra… Kampania zachęca inwestorów detalicznych do zakupu akcji Silver ETP oraz fizycznego srebra w celu celowego stworzenia short squeeze. Działanie to może skutkować czasowo zawyżonymi cenami Akcji, a różnica między ceną transakcyjną a NAV na akcję może się zwiększyć.

Biorąc pod uwagę, że srebro w Londynie miało niewłaściwą formę prawną, było gówno ogórków, że popyt na rynkach odległych od Londynu przytłoczy system. Żaden problem. W stosunkowo niejasnym wywiadzie Rostin Behnam, amerykański regulator CFTC, powiedział, że COMEX był w stanie „podbić to, co mogło być znacznie gorszą sytuacją na rynku srebra”. ref 28 Nie wiedziałem, że to twoja praca, ale dzięki Bogu. Uff. Poważni srebrni gracze twierdzą, że presja się nie skończyła, tylko powoli doprowadzają rynek papieru do dysfunkcji. ref 29 Mogę powiedzieć, że cena jest dziś niższa niż w dniu rozpoczęcia ściskania (rysunek 3). Ten łagodny dryf w dół kryje w sobie oszałamiające strzelaniny. Kupowałem srebro po 3,50 dolara za uncję i czekam na odpalenie kolejnej rakiety butelkowej.



Rysunek 3. Cena srebra w 2021 r.


Gospodarka

Wszystkie królewskie konie i wszyscy królewscy ludzie nie mogli ponownie zebrać Humpty'ego.


Odroczony PKB. Badanie przeprowadzone na Harvardzie oszacowało, że blokada Covid-19 kosztowała 16 bilionów dolarów. ref 1 Porównania rok do roku (rdr) od 2021 do 2020 roku są prawie bezwartościowe ze względu na „efekt bazy” (złe zestawienia). Aby matematyka była prosta, wyobraź sobie, że w 2020 r. załamałeś gospodarkę o 50% w stosunku do 2019 r. – zamknęliśmy wszystko, FFS. Aby powrócić do normalności, potrzebujesz 100% wzrostu w latach 2020-2021. Niektórzy eksperci twierdzą, że mamy teraz silną gospodarkę – gospodarkę Złotowłosą! – z napiętym rynkiem pracy. Z całym brakiem szacunku widzę rozdrobnioną gospodarkę z dysfunkcyjnym rynkiem pracy.


Mimo postępu gospodarka wciąż jest do bani. Wyszliśmy z recesji w rekordowym czasie dzięki agresywnej polityce Fed, prawda? Powiedz golfiarzowi, że wyszli z piaskowej pułapki, ponieważ są na zboczu i obserwuj, gdzie zasadzą swój klin piasku. Jeśli zamierzasz powiedzieć, że to koniec, gdy dotkniesz dna, nazwij to czymś w rodzaju „poślizgu”, a nie recesji lub depresji. Czasami ktoś odróżnia „odzyskiwanie” od „ekspansji”, ale w większości propagandyści po prostu gwiżdżą, gdy pierwsza pochodna staje się dodatnia. Tak.

To tylko prace, które są przywracane. To nie tak, że mamy tak prężną gospodarkę i zakładamy te wszystkie nowe biznesy. To są firmy, którym nakazano zamknąć, a teraz ponownie się otwierają. Więc to wszystko, co robimy, to odzyskanie wszystkich tych miejsc pracy, które straciliśmy. Nic tu nie jest tworzone.

~ Peter Schiff (@PeterSchiff), EuropaCific Capital

Tegoroczny wzrost zadłużenia w USA nie sfinansował żadnych nowych inwestycji produkcyjnych. Żadnych dróg, lotnisk, kolei, nic.

~ Louis Gave (@Gavekal), Gavekal.


W porównaniu z gospodarką S&P płonie. Z definicji oddamy to. (Patrz Wyceny ). Rynki akcji nie mogą trwale przerosnąć gospodarki. Ktoś zauważył, że Nowy Jork to 8% PKB USA. Co tak naprawdę produkuje ta mała oaza prędkości pieniądza? Chiny były jedyną dużą gospodarką, która rozwijała się w 2020 roku, produkując to, co nazywaliśmy w dawnych czasach „produktami”, „P” w PKB, a nawet ci faceci mogą być w „poślizgu”.


Jeśli ludzie nie robią rzeczy, nikt ich nie ma.

~ Elon Musk (@elonmusk), chirurg rakietowy


Według Annual Threat Assessment , ref 2, której sama nazwa brzmi źle, pandemia przyniesie 20 lat „kryzysów humanitarnych i gospodarczych, niepokojów politycznych i konkurencji geopolitycznej [która] nadweręży rządy i społeczeństwa. Konsekwencje ekonomiczne pandemii prawdopodobnie spowodują lub pogorszą niestabilność w co najmniej kilku – a być może wielu – krajach, ponieważ ludzie stają się coraz bardziej zdesperowani w obliczu zazębiających się presji, które obejmują utrzymujące się spowolnienie gospodarcze, utratę miejsc pracy i zakłócone łańcuchy dostaw. ” To nie brzmi jak boom gospodarczy. Ktoś czytał Czwarty obrót.


Kiedy pandemia minie, a my będziemy mogli spojrzeć wstecz na to doświadczenie bez strachu czy uprzedzeń politycznych, stanie się jasne, że blokady były jednym z największych błędów gospodarczych w historii.

~ Jim Rickards (@JamesGRickards), płodny autor i lider myśli


Wracając do zawsze ugruntowanego Lacy Hunt, „masowa pustka w działalności gospodarczej i niszczenie bogactwa stworzonego przez wirusa i związane z nim zamknięcia firm w USA i za granicą zajmie lata”. ref 3 Od Davida „Rosie” Rosenberga otrzymujemy: „Osiągnięcie poziomu aktywności przedkryzysowej będzie w rzeczywistości wymagało lat ze względu na zniszczenie bogactwa”. Ale mamy tyle oszczędności, Rosie! Według Bureau of Economic Analysis (BEA) nadwyżka oszczędności narosła z hojności rządu – założę się, że Lacy nie nazwałaby ich oszczędnościami – zasiała tylko rekordowe zbiory ziemniaków kanapowych i prawie zniknęła. ref 4 Ankieta wykazała, że ​​osoby w wieku od 18 do 34 lat są teraz równomiernie podzielone pod względem negatywnych i pozytywnych poglądów na kapitalizm, ref 5 a trend jest globalny. Pokolenie marksistów powinno dalej napędzać tworzenie bogactwa, co?


Kiedy wyrównuje się wszystkie aktywa i pasywa w gospodarce, jedyną rzeczą, która pozostaje — prawdziwą podstawą wartości netto społeczeństwa — jest zasób realnych inwestycji, które zgromadziło ono w wyniku wcześniejszych oszczędności, oraz niewykorzystane zasoby. .

~ John Hussman, (@hussmanjp), Hussman Funds


Wbrew obiegowej opinii w korytarzach budynku Eccles nie można drukować realnego PKB. I nie można zniszczyć wszystkich tych firm typu mom-and-pop i nadal mieć kwitnącą gospodarkę. Nie przechodzi testu zapachowego. Poczekaj. Władze nie zniosły jeszcze wszystkich arbitralnie nałożonych iw dużej mierze niekonstytucyjnych kontroli czynszów i moratoriów eksmisyjnych. ref 6a , b Nie wiemy ile jeszcze awarii jest w kolejce. Ponad 100 000 restauracji podupadło z powodu blokad, a mówi się, że 500 000 znajduje się w stanie „wolnego spadku”. ref 7 Mówiąc technicznie, (restauracje są bardziej skłonne do „zapłonu”). Film dokumentalny opisuje trudną sytuację tych, którzy wydali tysiące na stworzenie restauracji na świeżym powietrzu tylko po to, by zmienić zasady.nr 8

Przepraszam, że wciąż przerywam, ale Hayek zauważył, że rynki radzą sobie z arbitralnymi, a nawet kapryśnymi regułami, ale mają problemy ze zmianami reguł. Scena wciąż jest przygotowana na katastrofę na rynku nieruchomości komercyjnych. Przeszedłem przez nasze centrum handlowe, nie do końca „mam-and-pop”, które spieszę dodać, i było to 20% obłożenia . Jedynymi ocalałymi były sklepy, które mogły stać samotnie bez ruchu pieszego w centrum handlowym. Gdzie są setki pracowników? Jingle mail powraca: REIT wysyłają klucze do centrów handlowych. Simon Property Group wyszedł z 300 milionów dolarów kredytu hipotecznego na nieruchomość komercyjną. nr 9 Na aukcji nie było odsetek z ofertą otwarcia 130 milionów dolarów. Ani drukowanie pieniędzy, ani raty, ani wszystkie królewskie konie i wszyscy królewscy ludzie nie zmontują tych połamanych kawałków. Nie mówię, że nigdy nie wyzdrowiejemy – wyzdrowiejemy – ale czas to wszystko. Okres post-Imperium Rzymskiego, często nazywany średniowieczem, trochę się zestarzał. (OK. To hiperboliczne.)


Oto zagęszczacz fabuły:

Po latach pokonywania czarnych i niebieskich sprzedawców stacjonarnych, Amazon jest gotowy, aby spróbować pokonać Macy's, Target i Wal-Mart we własnej grze. Według WSJ, Amazon podobno planuje zagłębić się w grę domów towarowych, otwierając lawinę obiektów o powierzchni 30 000 stóp kwadratowych, zaczynając od „testowych” rynków, takich jak Ohio i Kalifornia. nr 10

~ Zerohedge kieruje Wall Street Journal


Wiedziałem , że to nadchodzi. Zadaj sobie pytanie: czy Bezos i inni z modelami biznesowymi z trwałą blokadą mieli wpływ na to, jak blokady miały zostać osiągnięte? Ponieważ nierówność majątkowa wciąż rośnie; powinniśmy po prostu nazwać to „dystansem ekonomicznym”.


Nie chcę małych firm, które zaniżają płace pracownikom.

~ Przedstawiciel Ro Khanna, marksistowskie skrzydło Partii Demokratycznej


Zepsute firmy. A co z tymi danymi pokazującymi, że bezrobocie mieści się w strefie 4%? Spójrz na wskaźnik aktywności zawodowej (wykres 1). Liczba Amerykanów odchodzących z pracy osiągnęła najwyższy poziom od 20 lat. ref. 11 Wariatki, takie jak Janet Yellen, nazywają te „rezygnacje” i uważają je za symbol zdrowego rynku pracy z mnóstwem możliwości wyboru. Obwinianie za to hojnych wypłat w USA jest również płytką analizą: ankieta przeprowadzona wśród 45 000 pracodawców w 43 krajach wykazała, że ​​69 procent miało problemy z zatrudnieniem. ref. 12 W grę wchodzi coś innego. Zapytałem sferę Twittera, czy ktoś miał członków najbliższej rodziny, którzy pracowali wcześniej, ale nie później po blokadach i wyjaśnienia. Rozumowanie obejmowało szeroki, na ogół mroczny wątek: „pieprzyć to”, „niewystarczająco zapłaciłem”, „zostałem zwolniony z powodu nakazu dźgnięcia”, „zassałem pracę” i „zostałem w domu z powodu zatkanego dywanu szczurów i nigdy wrócił.”) Niektórzy opisali robienie za mniej. To może zacząć zyskiwać popularność.



Rysunek 1. Wskaźnik aktywności zawodowej.


W ciągu ostatnich 20 lat Stany Zjednoczone nie tworzyły miejsc pracy netto dla osób w wieku 16–59 lat. Wzrost płac netto o 10 milionów w Stanach Zjednoczonych w latach 2000-2020 był spowodowany osobami w wieku 60 lat i starszymi. Nieintuicyjny fakt dnia.

~ Lyn Alden (@LynAldenContact), założycielka strategii inwestycyjnej Lyn Alden


Sondaż wykazał, że Amerykanie są bardziej optymistyczni niż byli od wielu lat. ref 13 To jest jakieś magiczne sondowanie. Pew Research Center donosi o chronicznym braku motywacji wśród pracowników zdalnych, zwłaszcza młodych dorosłych. ref 14 Dzwonią do niego. Analityk Peter Saleh postrzega rynek pracy jako bardzo destrukcyjny, utrzymujący całe pokolenie z dala od siły roboczej przez zbyt długi czas, podczas gdy oni mieszkają pod podłogą rodziców (w piwnicy). przeszłość do badań wykazujących nieodwracalne szkody finansowe i zawodowe wyrządzone, gdy młodzi wchodzący na rynek pracy doświadczają spowolnienia gospodarczego w tych latach kształtowania się.




Ten tweet BK, jak można się było spodziewać, zbombardował. W międzyczasie masz barkeaters w Portland, OR, którzy rozważają zakaz towarów i usług z Teksasu, aby stanowczo sprzeciwić się ich prawu aborcyjnemu. ref. 15 Rozumiem, że masz cnotę, by zasygnalizować całemu światu. Reszta kraju je kupi, zwłaszcza jeśli będziemy mieli niedobory. Jako przekonujący znak demencji Bidena (tak jakby nam ich brakowało), próbuje zablokować pracownikom wejście na zepsuty rynek pracy z powodu ich statusu szczepionki. W chwili pisania tego tekstu nieszczepione osoby, które nie są szczepione, są Alamo-silni. Analitycy Goldmana optymistycznie szacują, że „tylko 7 milionów” pracowników wytrzyma — tylko 7 piekielnych milionów. ref. 16 Zapamiętaj moje słowa: Historycy zniszczą tę administrację za swoją drakońską politykę.


Jeśli część, która wyleciała, stanowi 0,1% całej maszyny, a pozostałe 99,9% nadal działa idealnie, cała maszyna nadal jest martwa w wodzie bez tego krytycznego elementu. To całkiem dobra definicja podatności i kruchości systemowej, kruchości, która staje się znacznie, dużo gorsza, jeśli istnieją dwa lub trzy elementy, które są w nieokreślonym zaległości.

~ Charles Hugh Smith (@chsm1th), OfTwoMinds blog


Zerwane łańcuchy dostaw . Zarządzanie zapasami na czas ustąpiło miejsca problemowi braku pierdolonych części. Poświęciłem ogromną energię, próbując rozszyfrować źródło zerwanych łańcuchów dostaw, docierając do tych znacznie mądrzejszych ode mnie. Zapytałem Twittera o przykłady problemów z zaopatrzeniem i dostałem wystrzał z hydrantu przeciwpożarowego. Krótko mówiąc, ekonomia to złożona maszyna, która nie będzie działać dobrze, jeśli zaczniesz usuwać części. Po raz pierwszy od dziesięcioleci posiadanie pieniędzy nie gwarantuje dostępu do towarów. Sekretarz ds. transportu Pete Buttigieg przyznał, że wyzwania będą „przechodzić na dłuższą metę”.

Kierowcy ciężarówek są podobni do zaginionych pszczół miodnych; dokąd poszli i jak bez nich funkcjonujemy? (inteligentny) kierowca ciężarówki powiedział mi, że płaca jest do niczego; to „warsztat na kółkach”. Opóźnienia w dokach wzrosły z trzech godzin do trzech dni. Kiedy jesteś opłacany przez pracę, jest to nie do zniesienia; wyszedłes. Powiedział, że wielu kierowców z górnej półki pod względem demograficznym (stare zrzędliwe pierdy) po prostu przeszło na emeryturę, a hojne premie za podpisanie kontraktu nie przywrócą ich z powrotem. Prowadzenie ciężarówek było niepewną i niepewną pracą przed pandemią. Kalifornijskie prawo pracy jest koszmarnie nieelastyczne (rzekomo po to, by chronić pracowników), co uniemożliwia wzywanie sygnałów dźwiękowych na linii sporu w celu rozwiązania problemu. Szacuje się, że 40% całego importu odbywa się przez Long Beach i Los Angeles, ref 17 i nie udaje im się rozładować pojemników i zrezygnować z pustych, co powoduje ostateczny problem recyklingu w Kalifornii. Firmy żeglugowe również używają dżingle-maili, porzucając rosnące długi, swoje statki, a nawet załogi na pokładach bez odpowiedniego pożywienia. ref 18 To musi być kuszące, aby wyrzucić statki na brzeg i wyskoczyć.



W jaki sposób każdy normalny człowiek może zostać naukowcem i nie rozumie, jak działa gospodarka, lub co tak naprawdę oznacza dla ludzi zamykanie szkód, szkoła powiększania i biliony wydatków rządowych? Co to za naukowiec?

~ Brian Wesbury (@wesbury), główny ekonomista, portfele First Trust


Nawet sieci fast foodów miały problemy z pozyskiwaniem kluczowej żywności i materiałów opakowaniowych. Dostawca żywności Sysco nie mógł pozyskać kierowców ciężarówek. Model Road Warrior stał się realny, gdy kierowcy ciężarówek zaczęli naprawiać swoje ciężarówki, kanibalizując inne ciężarówki na części. Braki półprzewodników przypominają nam, że wszystko ma chipy i bez nich nie będzie działać. Susza, przerwy w dostawie prądu i trzęsienia ziemi w światowej stolicy półprzewodników, Tajwanie, „terroryzowały wyspę”. ref 19 Wyobraź sobie, co zrobiłoby wrogie przejęcie przez Chiny.


Zdobądź to… Słysząc podobne problemy z łańcuchami dostaw w LA Port. Firma posiada naczepy, które do działania potrzebują konkretnego czujnika. Ciężarówki odsunęły się na bok i nie będą jeździć bez czujnika. Ponadto… Te ciężarówki są używane do przewozu kontenerów z portu w LA. Rekurencyjne systematyczne upadek.

~ Chris Close (@soclose2me)


Przypomnij sobie aluzję do wpadek w dostawach energii, która wydawała się niesamowicie częsta w tym roku. Doszło do wielu innych zakłóceń. Zakłady JBS Meat zostały zaatakowane przez oprogramowanie ransomware, zagrażając kluczowym dostawom żywności. ref 20 Cieśnina Bosfor w Turcji została zapchana przez tankowiec. ref 21 Szacuje się, że 800 barek utknęło na rzece Missisipi z powodu pękniętego mostu. ref 22 Irlandzki system informatyczny Health został zhakowany. ref 23 (Społeczność hakerska uważa, że ​​są to operacje CIA.) ref 24 Kanał Sueski został zablokowany, przez co szacunkowo 400 milionów dolarów na godzinę zostało zatrzymanych w towarach. nr 25 Trudno powiedzieć, czy jest to moja nadwrażliwa świadomość normalnych systemów podatnych na prawo Murphy'ego, czy też coś innego jest w grze. (Dość zapowiedzi, Dave.)



46 wyświetleń0 komentarzy
bottom of page